TRAININGen

We werken met twee niveaus en verdelen deze over de verschillende trainingsgroepen. De twee niveaus zien er als volgt uit:

• Beginners: 1ste of 2de jaar badminton (ook Minibad of -9jaar)
  • Gevorderden: 2de jaar badminton of meer
DagUrenSporthalNiveauTrainer(s)
Maandag18.30 – 20.15 u.LatemBeginners & gevorderdenDaan & Florian
Zaterdag10.00 – 12.30 u.De PinteMinibad, beginners & gevorderdenMax & Luc

MINIBAD

Op zaterdag organiseren we MiniBAD. Dit is een aangepaste badmintonvorm voor zeven- en achtjarigen. De belangrijkste verschillen zijn:

• Een verkleind speelveld
    Er wordt gespeeld op een half dubbelterrein, zonder het achterste serveervak.
  • Een verlaagd net
    Het net hangt op 1m40 in plaats van 1m55, zodat ook de kleinsten kunnen droppen en smashen uit het achterveld.
  • Een korter racket
    Deze junior racketjes worden ter beschikking gesteld door de club, je hoeft er dus geen te kopen.

Bij MiniBAD staat sportplezier altijd centraal. Eens de acht voorbij kunnen de spelers overschakelen naar gewoon badminton.

PRAKTISCH

Hieronder geven we een duidelijk overzicht van de lidgelden voor de verschillende spelersgroepen bij de jeugd. Personen met een beperking betalen minder om sporten bij iedereen aan te moedigen.

Lidgeld & betalingsinfo

• €100 : minibad
  • €110 : jeugd 1 speelmoment
  • €160 : jeugd 2 speelmomenten
  • € 90 : jeugd met een beperking

Overschrijven doe je op onderstaand rekeningnummer, met als mededeling “lidgeld” en je naam:

IBAN: BE60 3900 1032 2370
BIC: BBRUBEBB

De bovenstaande tarieven gelden voor een volledig seizoen (1 augustus – 31 juli). Wie na 1 januari inschrijft, betaalt minder. Mail in dat geval naar het ons secretariaat voor meer informatie.

Goed om weten

• Wil je tijdens het seizoen starten met badminton, mail dan even naar onze jeugdcoördinator om te weten welk trainingsmoment nog vrij is.
  • Betaal je lidgeld voor de start van het seizoen, anders ben je niet verzekerd!
  • Pluimen worden door de club voorzien en zijn dus inbegrepen in het lidgeld.
  • De meeste ziekenfondsen geven een tussenkomst voor de beoefening van een sportactiviteit en betalen een deel van het lidgeld terug. Klik hier om het juiste formulier te downloaden.

ONZE JEUGDCUP

Waar en wanneer?

21 april 2024

Elke jeugdspeler van minibad tot -17, die aangesloten is bij een Oost-Vlaamse club (die lid is van Badminton Vlaanderen) kan deelnemen.

Locatie: Sporthal Sint-Martens-Latem

Doel van een jeugdcup

Spelers op een laagdrempelige manier kennis laten maken met de meer competitieve vorm van badminton.

Klik hier voor meer info over de PBO jeugdcuptour of mail gerust naar onze jeugdcoördinator.

JEUGDSTAGE,
3 – 5 mei 2024

Ieder jaar trekken we er een weekendje tussenuit met onze jeugd, voor een heuse badmintonstage. De locatie durft al eens te veranderen, maar de ingrediënten zijn altijd min of meer dezelfde:

• Twee overnachtingen in een jeugdverblijf, eten en drinken inbegrepen. En nee, we geven uw koters geen pintjes.
  • Elke dag spelen we een uurtje of twee badminton, de rest van de dag vullen we met andere sporten, groepsspelen en – als het weer meezit – waterpret.
  • ’s Avonds halen we de gezelschapsspellen van onder het stof of poken we het kampvuur op. Hartstikke gezellig!

JEUGDACTIVITEITEN

Koeken- en wijnverkoop

Spaghettiavond

9 maart 2024

Onze eigen jeugdcup

21 april 2024

Jeugdstage

3 – 5 mei 2024

Ieder seizoen streven we ernaar om onze jeugdwerking kwalitatief te blijven verbeteren. We zijn dan ook trots als club dat we opnieuw het C+ label van Jeugdbadmintonplus gehaald hebben voor dit seizoen.